Selecteer een pagina

HEMA Vlog Academy

Kick-off event en tour langs de winkels

HEMA Vlog Academy
Kick-off event en tour langs de winkels

Strategie en creatie: XXS

In 2017 jaar lanceerde HEMA wederom ‘Eigen school, eigen ding’; een campagne waarin het kleurrijke ‘back to school’-assortiment en de kwaliteit geladen en gekoppeld werden aan het belang van ‘je eigen ding’ doen, voelen en uitdrukken. De Vlog Academy was een idee van HEMA om HEMA’s schoolassortiment onder de aandacht te brengen onder middelbare, schoolgaande jongeren tussen 11 en 18 jaar. 8 vloggers (de docenten) gaven gedurende de zomermaanden, elk op hun eigen manier, een vlog-les in een HEMA-filiaal in Nederland. Om voor deze lessen in aanmerking te komen, konden geïnteresseerden zich online inschrijven en hiervoor werden circa 20 kids per les geselecteerd. Na iedere vlog-les volgde een online challenge waar iedereen aan mee kon doen, ook als je niet bij de les aanwezig was geweest. Aan het einde van elk van de 8 challenges werd een winnaar gekozen die een gave verrassing won: wat die prijs was, maakten we tijdens het evenement pas bekend. Vanaf halverwege de actie werd er iedere week een vlogger bekend gemaakt en startten de inschrijvingen voor de lessen en het uitdelen van de tickets voor de open dag.

Vlog Academy open dag
De open dag was de kick-off van de lessen en campagne. Een informatiedag waar de docenten officieel gepresenteerd werden, er tijd was voor een Q&A en een Meet & Greet met de docenten, er een ruimte beschikbaar was om het nieuwe assortiment te bewonderen en men leuke activiteiten kon doen.  

Patrick Martens presenteerde de show waarin werd verteld over de Vlog Academy, de hoofdprijs bekend werd gemaakt en de 8 docenten werden gepresenteerd. 

Na de show gingen de lessen van de docenten van start. Hierin konden jongeren vragen stellen en was er voor alle deelnemers aan de lessen een Meet & Greet met de docent. Als je even geen les had dan kon je deelnemen aan een van de activiteiten: schriften en agenda’s pimpen, op de foto in een gave setting, beauty-advies krijgen en je eigen ’tag’ ontwerpen. 

Vlog Academy on tour
In 8 filialen door heel Nederland werd er door de vloggers lesgegeven. Was je van tevoren niet geselecteerd om aanwezig te zijn, dan kon je via een livestream de les alsnog volgen. Elke van de 8 vloggers had eigen, unieke lesinhoud. De lessen vonden plaats midden in het betreffende filiaal waardoor het een open karakter had en voorbijgangers mee konden kijken en luisteren.

Meer projecten voor deze opdrachtgever