MAGNUM A night at the Magnum Mansion
Pers-evenement

MAGNUM A night at the Magnum Mansion
Pers-evenement

Strategie en creatie door Glasnost

Na het overweldigende succes van de vorige brandactivatie, de Magnum Pyjama Party in 2017, was een vervolg op het sleepover-concept in 2018 onvermijdelijk. Deze keer stond de campagne ‘Take Pleasure Seriously’ centraal. Deze bevatte een tweeledige boodschap: enerzijds de hoogwaardige kwaliteit van de ingrediënten van een Magnum communiceren, en anderzijds het laden van de betekenis van ‘Serious Pleasure’. Beiden dienden gekoppeld te worden aan het merk. Tegelijkertijd was het doel om hiermee millennials te bereiken – een groep die nog maar weinig gebruikmaakt van traditionele media. Op de dag van het evenement werd de stad opgewarmd door een jarentwintiggezelschap, bestaande uit dansers en muzikanten. In klassieke Rolls Royce Phantoms namen ze de stad over. Door heel Amsterdam ontstonden spontaan feestjes op straat, waarbij de nieuwste Magnums werden uitgedeeld. Op deze manier werd ook de consument rechtstreeks betrokken bij de campagne en werden de gasten opgewarmd voor de avond. Een gelukkige winnaar ontving een golden ticket en mocht diezelfde avond nog haar intrek nemen in de Magnum Mansion.

Het Intercontinental Amstel Hotel in Amsterdam werd ondertussen omgetoverd tot de Magnum Mansion, waar een kijkje achter de schermen gegeven werd van de totstandkoming van een Magnum. Gasten doorliepen bij aankomst dezelfde storyline als in de tv-commercial, waarbij zij op sprookjesachtige wijze langs de Magnum-ingrediënten werden geleid. Zo zagen zij het roeren van het vanille-ijs, waarna men via een bevroren ruimte terecht kwam in een ruimte vol chocolade waar hun eigen Magnum in stijl kon worden afgemaakt. Uiteindelijk mondde alles uit in een groots jarentwintigfeest, met als hoogtepunt een spectaculaire show waarna de Magnum Praliné voor het eerst werd onthuld. Het feest verspreidde zich door het hele hotel, met allerlei verrassingen in hotelkamers en een geheime after-party in de bar. De volgende ochtend bij het ontbijt overheerste overal weer het gevoel: “Did this really happen?” 

Meer projecten voor deze opdrachtgever