Pers-evenement en tour

HEMA Introductie B.A.E. makeup-lijn

Pers evenement en tour

HEMA Introductie B.A.E. makeup-lijn

In februari 2019 introduceerde HEMA een nieuwe makeup-lijn onder de naam B.A.E.: een opzichzelfstaand label dat exclusief verkocht wordt bij HEMA. Ter ere van de lancering wilde HEMA een PR-event in een van haar winkels met daaropvolgend een tour door verschillende HEMA-filialen in heel Nederland.

Voor ons restte de vraag: “Hoe organiseer je een introductie in een HEMA-filiaal zonder het gevoel te krijgen in een HEMA-filiaal aanwezig te zijn?” Dat losten we op door een tijdelijke studio te bouwen; Studio B.A.E.. Dit deden wij in het HEMA-filiaal op de Nieuwendijk in Amsterdam. In Studio B.A.E. creëerden we een overall beleving waarbij de gasten ondergedompeld werden in de wereld van B.A.E.. 

In Studio B.A.E. kun je volledig jezelf zijn. Bij binnenkomst maakten we dit duidelijk door de gasten te ontvangen in een tunnel met spiegels met hierop de B.A.E.-pijlers ter introductie. We hielden de gasten zo letterlijk een spiegel voor en gaven hen het gevoel dat ze een andere ruimte binnenstapten. Het evenement werd afgetrapt met een korte introductie van presentatrice Yara Michels en HEMA zelf, gevolgd door een presentatie van Famke Louise; Nederlands vlogger, model en zangeres, én de belichaming van ‘jezelf zijn’ in deze huidige tijd. Daarnaast konden gasten aan de slag met diverse activiteiten, zoals het maken van een gepersonaliseerde ketting, een on-the-spot geschreven gedicht voor henzelf of een vriendin, of een touch-up of makeup-advies van professionele visagistes. Ook richtten we diverse plekken in waar gasten de makeup zelf konden testen.

Als onderdeel van de introductie van B.A.E. plaatsten we B.A.E.-branded makeup-tafels met visagistes bij verschillende HEMA-filialen door heel Nederland. Ook organiseerden we twee ‘Meet & Greets’ met Famke Louise. 

Meer projecten voor deze opdrachtgever